[linux] Re: technische usb vraag

Victor van Rooijen r901 op romepa.nl
Di Nov 4 14:27:27 CET 2014

Hallo Hans,

Ik had mijn bericht al verzonden voor ik je tweede bericht volledig
gelezen had. Kennelijk is de verbinding hardwarematig al helemaal in
orde. Anders had de USB verbinding niet tot stand gebracht kunnen
worden.

Het probleem zit hem dan kennelijk in een missende driver. Tegenwoordig
zijn de meeste camera's UVC compatibel. Dat betekent dat ze direct
aangesloten kunnen worden. Veel niet UVC compatibele camera's kunnen
toch worden aangesloten via de GSPCA driver maar dan moet er een
subdriver voor die camera bestaan. Je zou kunnen kijken met lsmod of de
driver gspcamain geinstalleerd is en of er ook een subdriver
geinstalleerd is. Anders wordt het waarschijnlijk een moeilijke zaak.

Victor van Rooijen