[linux] Re: route probleem

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Zo Aug 16 10:26:31 CEST 2015

On 15/08/15 23:18, Der wrote:

> Paai, je zit toch niet nog steeds met dubbele natten te klooien? D.w.z.
> nog een router i.p.v switch achter je modem/router te hangen en twee
> netwerken te gebruiken i.p.v. alles in een netwerk?

'klooien' is het goede woord... Maar er ligt een utp-kabel van het
woonhuis naar de loods, en ik wil ook wifi in die loods. Dus moet ik
daar een wifirouter hangen, en die werkt ook - stroomopwaarts.

Voor een andere plaats had ik nog een fritzbox, en die was redelijk
eenvoudig als switch te configureren. Maar in de loods heb ik een
tp-link, en die biedt afaik die mogelijkheid niet. Of is het gewoon een
kwestie van de utp-kabel in een van de vier lan poorten te duwen?

Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77
http://paijmans.net          GSM: +31 621 961 083
v.a. Macbook