[linux] Re: route probleem

Der cl3m0t op gmail.com
Zo Aug 16 15:12:19 CEST 2015

On 16-08-15 11:29, Hans Paijmans wrote:

> op http://forums.whirlpool.net.au/archive/1603935 (helemaal onderaan)
> wordt gesuggereerd de DHCP van de tp-link uit te zetten en de inkomende
> utpkabel in een LAN port.  Dat ga ik vanmiddag proberen: ik houd jullie
> op de hoogte.

Ja, DHCP op de tp-link uitzetten. De tp-link een (statisch) ip-adres
binnen 192.168.178.x, maar buiten het DHCP-bereik van de modem/router.
Dus als het DHCP-bereik op de modem/router bijvoorbeeld is ingesteld op
192.168.178.150 - 192.168.178.254, dan voor de tp-link 192.168.178.10
o.i.d., in ieder geval een ip-adres dat nog niet gebruikt is door je
andere apparaten. Dan de kabel aan de ene kant in de lan poort van je
router/modem of eventueel van de fritzbox, en de andere kant in de lan
poort van de tp-link.
Voor wifi kan je de tp-link de zelfde ssid, wachtwoord, encryptie geven
als die op de router/modem. Dan fungeert hij als een wifi acces-point.

groet,
Der