[linux] Re: route probleem

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Ma Aug 17 10:37:08 CEST 2015

Hoi Hans,

nog even een nabrander ;-) Ik denk niet dat je kennis van het 'route' commando hier parten speelt, maar meer de verkeerde inzet van de TP-Link router.

Het doel van het WAN gedeelte van zo'n router is om het netwerk dat er achter zit te 'bundelen' tot 1 extern ip-nummer en dat werk relatief eenvoudig. De weg terug is dan weer een heel ander verhaal dat je misschien met de juiste configuratie op die tp-link uiteindelijk wel voor elkaar kan krijgen, maar jouw omgeving veel complexer maakt dan dat nodig is. Alleen lan-poort gebruiken en DHCP uitzetten is veel eenvoudiger, en werkt eigenlijk met elke router die je koopt. Gaat de huidige tp-link stuk, dan kun je dus vrij simpel een ander apparaat kopen en op dezelfde manier inzetten.

Met vriendelijke groet,

Micha Kersloot

http://www.kovoks.nl
micha op kovoks.nl
+31 (0)345 - 53 29 27

Blijf op de hoogte en ontvang de laatste tips over Zimbra/KovoKs Contact:
http://twitter.com/kovoks

KovoKs B.V. is ingeschreven onder KvK nummer: 11033334