[linux] Re: /home map veilig stellen..

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Aug 26 17:00:03 CEST 2015

On Wed 26 Aug 2015, Fred wrote:

> Dit werkte niet..
> Als ik een usb  stickje of drive in een poort steek zie ik wel dat er
> iets gebeurd aan een melding;
>
>   [215.220573]  usb 1-3: New USB divice found, idvendor=0718, idProduct=0432
> etc, etc...
>
> Maar ik krijg mijn prompt niet meer terug. Pas na ENTER kan ik /cat

Nou ja, je prompt staat er nog wel, er zijn alleen wat kernel meldingen
tussendoor gekomen :) Je prompt staat dus wat hoger, en je shell zit nog
steeds gewoon te wachten tot je wat intypt.

> /proc/partitions invoeren en is er in het overzicht niets veranderd.
>
> 8    0 244198584  sda
> 8    1     9764864 sda1
> 8    2                 1 sda2
> 8    5     4172800 sda5
> 8    6 230257664 sda6

Klinkt alsof de usb-storage module niet automatisch geladen wordt, wat
wel apart is. Doe (als root) "modprobe usb_storage" en probeer opnieuw.

PS: je hebt dus een Imation USB stick? :)

Paul