[linux] Re: arduino lezen vanaf serial port

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Jun 20 19:06:52 CEST 2015

On 20-06-15 18:34, Paul Slootman wrote:

> Dat is dan op een ander systeem neem ik aan? Hoe ben je aan die device
> naam gekomen? Misschien even wat meer info geven over hoe e.e.a. precies
> is aangesloten en waar je wat doet.

De Arduino wordt gewoon met een usbkabel aan een usbpoort gehangen en
via de kabel programmeer je dat ding, en je kunt er ook input en output
uit lezen. Bijvoorbeeld van een paar sensoren. Die process je dan fijn
met een bash scriptje of zo.

Deze Arduino (de Leonardo) maakt i.t.t. de meeste andere Arduinos een
eigen virtueel USB device aan.

Intussen is een deel van het probleem opgelost in dat ik nu zie dat je
de Serial Monitor moet uitzetten voor je vanuit Bash probeert te lezen.
Blijft een kleiner probleem dat bash af en toe regels laat vallen.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A  5085PE Grashoek