[linux] Re: mailsend probleem

Ma mei 11 14:22:37 CEST 2015

Aldus schreef paai op Mon, May 11, 2015 at 11:59:43AM +0200:
> Hoi,
>
> kennen jullie mailsend? Is een programma dat je in staat stelt vanaf de
> commandline mail te versturen zonder dat je een mailer hoeft te
> inbstalleren. Werkt prima.

Helaas. Unix gebruikt daarvoor meestal het 'mail' commando, dat dan weer
samenwerkt met een MTA als sendmail om berichten naar andere hosts te
versturen.

> [...]
>
>     mailsend -t %t  -smtp %v  -port 587 -starttls -sub %s -auth-login
> -user j.j.paijmans op gmail.com -pass 'xxxxx'  -M %b
>
> waarbij de procent-variabelen de target, de smtp van de verzender, de
> subjectregel en de message zijn. Ingevuld dus:
>
>     mailsend -t j.j.paijmans op gmail.com  -smtp smtp.gmail.com  -port 587
> -starttls -sub bla -auth-login -user j.j.paijmans op gmail.com -pass 'xxxx'
> -M "hop"
>
> Het vervelende is dat dit wel van de commandline gaat, maar niet via
> Luckybackup. Dat geeft: "program mailsend, exit code 0, operation timed out"

Ondergetekende merkt op dat bovenstaand commando geen -f optie gebruikt
om het from-adress te specificeren en vraagt zich dan af of het commando
misschien de tekst van het bericht probeert te lezen vanaf de standard
input. Met de -msg-body optie kunt u opgeven dat de tekst uit een file
moet worden ingelezen.

Hoe lang duurt het voordat mailsend stopt met een time-out bericht. Wat
kunt u uitvinden met tcpdump of wireshark?

Suc6,

Daniel.

--

		People who bought this story also bought....