[linux] Harde disks op de loop...

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Di Nov 3 20:43:13 CET 2015

Vorige week installeerde ik Kubuntu 15.10 op een nieuwe SDD disk. De
bestaande SATA disks schoven allemaal een bay op en de laatste werd
eruit gehaald. En een externe disk op de USB poort, die ook in fstab
wordt gemount. Uiteraard werd een en ander aangepast in /etc/fstab

Nu doet zich het feit voor dat de SDD en de /dev/sdb disk keurig gemount
worden, maar dat de derde inwendige SATA en de externe harde disk bij
het booten onvoorspelbaar van plaats in de /dev-lijst verwisselen en de
boot dus wordt geaborteerd en ik de fstab weer moet aanpassen. Dan boot
hij vervolgens normaal, maar de volgende dag is het weer omgedraaid.

WTF???

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77