[linux] Re: definitie nameservers ihoe zet je ffritzbox ertussen?

Wo Nov 4 09:56:54 CET 2015

Aldus schreef Julien Michielsen op Wed, Nov 04, 2015 at 09:17:56AM +0100:
> Ben pas het programma namebench tegen gekomen, voor de definitie van de
> beste
> nameservers. Een van de beste nameservers is mijn Fritzbox.  Daarnaast
> zou ik

U hebt wel een erg hoge dunk van die Fritz. Aangezien dat apparaat zelf
van niets weet, kan het alleen maar informatie doorsluizen. Als het goed
werkt, dan is het waarschijnlijk ingesteld met het IP adres of meerdere
IP adressen van DNS servers van uw Internet Porvider. Gebruik die ook
maar voor uw PC's.

> graag nog een paar andere defini-eren binnen Yast. Dat wordt een beetje
> moeilijk wanneer je het adres ervan bekijkt:
> http://www.google.com/search?q=fd00::be05:43ff:fef2:2abc
> Iemand een idee hoe je dat aan Yast vertelt?

Dat ziet er uit als een IPv6 adres. Ondersteunt uw Linux doos dat?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Beware of logic, for it leads to paradox.
		Steer clear of paradoxes, for they defeat logic.