[linux] Re: switch user

Willem Ligtenberg willem op wligtenberg.nl
Wo Sep 2 09:13:29 CEST 2015

Beetje off-topic, maar ik wil er toch even op wijzen.
Een belangrijk deel van de reden van sudo gebruik is dat je er extra bij
nadenkt en als veiligheid voor jezelf.
Een andere reden is ook dat met de sudo manier nog steeds gelogd wordt
welke gebruiker dat commando heeft gedaan.
Dit laatste is toch echt een voordeel wanneer er meerdere beheerders
zijn op dezelfde server.
Kort gezegd, sudo heeft de voorkeur ten opzichte van het verkrijgen van
root. :)

Groeten,

Willem