[linux] Re: switch user

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Sep 2 09:51:18 CEST 2015

On Wed 02 Sep 2015, Fred wrote:

> Ja ik weet zeker dat het wachtwoord klopt en jou genoemde methodes
> bevestigen dit.
> Dit is dus ook een oplossing, maar ik zou toch liever 'gewoon' wisselen
> van gebruiker met 'su'.

Zou dus ook 'gewoon' moeten werken, want bij mij op een debian 8 systeem
werkt het wel. Weliswaar niet vanuit de grafische omgeving getest (ik
heb geen debian 8 met grafische omgeving) maar met ssh als mijzelf naar
dat ding en dan su gebruiker. Misschien dat systemd enge dingen doet
mbt. capabilities als je daarmee de grafische omgeving start.
Kun je niks terug vinden in bv. /var/log/auth.log over waarom het fout
gaat?

Paul