[linux] Hoe regel ik het volume op Audacious?

jjge jjge op xs4all.nl
Za Sep 26 16:52:28 CEST 2015

Hallo,

ik wil mijn platenverzameling digitaliseren. Ik heb een USB
platenspeler, en die verschijnt keurig netjes in de devices lijst van
Audacious...

En dan is het geluid zwaar overgemoduleerd. En welk knopje ik ook
probeer, ze doen geen van alle iets!

Ik heb geprobeerd:

- dat schuifje op de "Mixer Toolbar", waar een microfoontje bij staat
- het schuifje ernaast, waar een speakertje bij staat
- onder KDE mixer staat een tab "USB audio codec", die pas verschijnt
als je de USB speler inplugt; er zit één regelaar, waar PCM bij staat.
Die doet ook niks
- de Master en Front switches op het "voorste" tabblad van KDE mixer,
doen niks (en de andere ook niet).

Weet iemand nog een regelaar/ schuifje dat het zou kunnen zijn?