[linux] Re: probleem installeren pakket

Za Apr 16 11:08:24 CEST 2016

Aldus schreef Jordy Deweer op Wed, Apr 13, 2016 at 06:49:55PM +0200:
> Beste mensen,
> Ik heb een zeer gek probleem!
> Als ik onder Debian 8 met de unstable repository actief ga installeren
> krijg ik het volgende:
>
> Outputfragment van de console:
> jordy op jordy-laptop:~$ sudo apt-get install cups
> Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
> Boom van vereisten wordt opgebouwd
> De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
> U wilt waarschijnlijk 'apt-get -f install' uitvoeren om de volgende
> zaken op te lossen:
> De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
> [...]

Geachte heer Deweer,

Ik denk dat u geluk hebt gehad en dat uw systeem niet onbruikbaar is
geworden. U had eerst de vereiste versie van CUPS moeten installeren
voordat u het pakket 'keyboard-configuration' ging opwaarderen en CUPS
met 'apt-get' upgraden levert problemen met dependencies op. Het advies
is om de broncode van CUPS 2.1.3-5 te gebruiken en daarmee nieuwe
pakketten te bouwen op uw systeem. (anders moet u uw complete
distributie upgraden, wat enigszins riskant is).

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth