[linux] suse 42.1 kan thunderbird miet opstarten

Wo Jan 20 14:44:32 CET 2016

Ik heb suse 42.1 ge-installeerd, en ook mijn favoriete mailer
thunderbird.  De laatste staat op mijn machine, maar kan ik
niet starten. Klik ik op de betreffende icon (de postduif), dan
krijg ik een melding (met "Sorry-plasma" erboven)
KDEInit could not launch 'ksystraycmd':
Could not open library '/usr/lib64/libkdeinit5_ksystraycmd'.
Cannot load library /usr/lib64/libkdeinit5_ksystraycmd:
(/usr/lib64/libkdeinit5_ksystraycmd.so: cannot open shared object file:
No such file or directory)

Een poging "libkdeinit5_ksystraycmd.so" ge-installeerd te krijgen
door Yast leverde niets op.  Iemand een suggestie hoe dit probleem
op te lossen?

Bij voorbaat dank
Julien

--