[linux] Re: Bluetooth in Virtualbox

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Jul 6 19:36:24 CEST 2016

On Wed 06 Jul 2016, Fred wrote:

> Hallo Micha,

> Dat was mij ook duidelijk en dat dit werkt gaf ik al aan dat ik met mijn
> mobiel wel verbinding kan maken via BT.

Graag onder het bericht reageren, dan hoef ik niet steeds heen en weer
te scrollen om te zien waar je nu precies op reageert.

> Vanuit de host Debian kan ik wel met de Logitech verbinding maken. Dus
> dit device heeft zich bewezen te werken.

Wat Micha probeerde duidelijk te maken wat dat je niet zomaar in een
virtuele machine gebruik kan maken van de UDB apparaten die aan de host
aangesloten zijn. Als je dus in je virtuele omgeving gebruik wilt maken
van zo'n USB apparaat, dan moet je 'm expliciet koppelen aan de virtuele
machine. Daarmee is die ook niet meer te gebruiken voor de host machine.

Onderaan het venster met je virtuele machine staan wat icoontjes, de 3e
van links (dacht ik) moet een USB stekker voorstellen. Als je daarop
rechts klikt, dan zie je een lijstje van USB apparaten die je kunt
koppelen aan het virtuele machine. Doe dat dus voor het bluetooth ding.

Het kan ook permanent ingesteld worden in de instellingen van de
virtuele machine, maar krijg het eerst maar zo aan de praat.

Paul