[linux] Re: Grafische Linuxinstallatie terugbrengen naar konsole

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Wo Jul 13 19:54:16 CEST 2016

Op 13-07-16 om 16:31 schreef Hans Paijmans:
> Dag allemaal,
> ik wil een bestaande Linuxinstallatie (Kubuntu 9.04) die in totaal 19
> Gig in beslag neemt, terugbrengen tot 16 Gig zodat hij op een
> zelfstartende usb stick past. Omdat hij als server moet fungeren is X en
> alles wat daarbij hoort niet nodig.
Met het commando tasksel kan je aangeven voor welke taak je je
installatie wilt gebruiken. Daarmee kun je een desktop in een server
ombouwen. Dat lees ik tenminste op het grote boze web. Ik wil het voor
de grap wel eens uitproberen in Virtualbox. De download van Kubuntu 9.04
loopt al.

Eric de Hont