[linux] Re: ssh over php

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jul 14 08:40:26 CEST 2016

On Wed 13 Jul 2016, Hans Paijmans wrote:

> Nu we hier toch allemaal zijn: ik probeer al een paar uur vruchteloos
> via een php script een commando op een andere machine uit te voeren.
> Noch via  exec("ssh paai op huppelepup 'mkdir testing'") noch via de ssh2
> library. Direct vanaf de ...ahaha... konsole lukt wel.

Direct vanaf de konsole, doe je dat dan ook wel als de www-data user?
Bedenk dat je dus een passphrase-loze ssh key onder de home directory
van www-data moet hebben staan waarmee op huppelepup als user paai
ingelogd kan worden.

Misschien handig om wat meer info te geven over wat je hiervoor allemaal
voorbereid heb, oftewel waarom je denkt dat dit zou moeten werken :)

Paul