[linux] Re: ssh over php

Frederik Vos inktvis75 op gmail.com
Do Jul 14 08:46:18 CEST 2016

Als je linux distro systemd ondersteunt: met systemctl -H hostname poweroff
kun je machines remote uitzetten. Combineer dit met ssh passwordless
logins, en een user  (via sudo) met de juiste rechten. Als dit werkt, kijk
dan naar de systemd-php extensie
On Jul 14, 2016 12:33 AM, "Hans Paijmans" <j.j.paijmans op gmail.com> wrote:
On 13-07-16 22:28, Hans Paijmans wrote:
> Nu we hier toch allemaal zijn: ik probeer al een paar uur vruchteloos
> via een php script een commando op een andere machine uit te voeren.
> Noch via  exec("ssh paai op huppelepup 'mkdir testing'") noch via de ssh2
> library. Direct vanaf de ...ahaha... konsole lukt wel.
>
> Paai

Achtergrond: ik wil mijn machines via  php en een website uit kunnen zetten.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77