[linux] Re: Grafische Linuxinstallatie terugbrengen naar konsole

Arjan van Lent arjan.van.lent op gmail.com
Do Jul 14 19:28:10 CEST 2016

Ik weet niet hoe veel grafische pakketten je geïnstalleerd hebt maar 3GB is
best veel om te verwijderen.
Ik heb onlangs nog eens met 10.04 moeten werken en dat was echt een hel.
Naast de Security issues heb je ook veel problemen met dependencies als je
eens een script of pakket wilt uitvoeren/installeren.
In mijn ervaring is een verse installatie veel sneller en betrouwbaarder en
kost je dus uiteindelijk ook minder tijd.

Als je een verse install doet naar je usb op de PC waarop je huidige 9.04
installatie draait kan je vrij gemakkelijk je configuratie en bestanden
overzetten. Kost je wel minstens een middag maar dan ben je weer wel
helemaal up to date.