[linux] Re: bootable usb...

hans paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Zo Jul 17 11:58:32 CEST 2016

On 17-07-16 11:22, Frans van Berckel wrote:
> Hoi Hans,

> Begrijp ik je goed een bestaande bootable systeem op usb overzetten?
>
> Het is echt super eenvoudig. Ik heb het de afgelopen jaren en stuk of 8
> x gedaan. Kan je wat zeggen over je partities, de indeling? Alles op
> één root? Home op een aparte? Doe eens een mount of df van dat systeem.

Ik ben net met gparted de betreffende partitie aan het shrinken tot 14
Gig, dus ik kan er even niet bij; aan data zit er 13 Gig op.

Dat staat allemaal op een enkele partitie: /dev/sda1.

De usb stick wordt op /dev/sde1 herkend. Nominaal 16 gig, df rapporteert
er 15, maar geeft na mkfs 14 als available.