[linux] RaspBerry 3: OS niet op SD-kaart

Jordy Deweer jordydeweer op gmail.com
Zo Jul 24 11:11:18 CEST 2016

Beste mensen,

Is het mogelijk om mijn besturingssysteem van de RPI3B (Raspberry 3B) niet op een SD-kaart, maar op een externe harde schijf te plaatsen en die dan op te splitsen?

Dat zou om een gewone HDD gaan die ik in een behuizing heb geplaats om via USB te kunnen connecteren.

Hopelijk is dit mogelijk, want een SD-kaart vinden vind ik moeilijk! En anders gebruik ik die schijf toch niet.

Het gaat hier om een 2,5 inch schijf met 500GB opslag (officieel, officieus 467 GB). Hij wordt MET EEN usb3.0 kabel aangesloten, maar kan ook USB2.0 en zelfs lager, tot USB1.1 aan.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Vriendelijke groeten,
Jordy D