[linux] Re: LigHTTPD server

Jordy Deweer jordydeweer op gmail.com
Vr Jul 29 12:59:03 CEST 2016

Beste allen,

Het is me gelukt om alles te installeren, maar ik kan geen phpinfo.php
laden.

Ik heb het volgende gedaan:
$ Sudo apt-get install lighttpd php5 php5-cgi mariadb-server mariadb-client
php5-mysql -y
$ sudo lighty-enable-mod
$ -> fastcgi_php
$ sudo /etc/init.d/lighttpd force-reload
$ sudo nano /var/www/html/phpinfo.php

In phpinfo.php heb ik onderstaande code geplaatst:
<?php
Phpinfo();
?>

Daarna ben ik naar het volgende adres gesurft:
http://192.168.1.59/phpinfo.php
en ik krijg een 403-Forbidden error cadeau!

Dan heb ik maar de volgende acties uitgevoerd:
$ sudo nano /var/www/html/index.html
Met volgende inhoud:
En daarna ben ik naar volgend adres gegaan:
http://192.168.1.59/
En ja hoor, dat werkt wel!

Opmerking: het interne ip 192.168.1.59 is het statische interne ip adres van
mijn RaspberryPi3. Je kan dit ook vervangen door raspberrypi !
Wat heb ik fout gedaan?

Alvast bedankt.

Groetjes, Jordy