[linux] Re: LigHTTPD server

Jordy Deweer jordydeweer op gmail.com
Vr Jul 29 13:25:03 CEST 2016

Hoe kan ik dat checken? Welk commando? Ik ben meer gedreven in het gebruik
van Apache2... Sorry.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: linux-bounce op lists.nllgg.nl [mailto:linux-bounce op lists.nllgg.nl] Namens
Mark Janssen
Verzonden: vrijdag 29 juli 2016 13:10
Aan: linux op lists.nllgg.nl
Onderwerp: [linux] Re: LigHTTPD server

Check even welke lighttpd modules je enabled hebt... ik heb zelf de volgende
lijst actief:
cgi
fastcgi
fastcgi-php

En de volgende php packages geinstalleerd

shell:/home/maniac# dpkg --get-selections | grep php
php5-cgi                                        install
php5-cli                                        install
php5-common                                     install
php5-curl                                       install
php5-gd                                         install
php5-json                                       install
php5-mcrypt                                     install
php5-mysql                                      install
php5-readline                                   install

> [...]
> Phpinfo();
> ?>
>
> Daarna ben ik naar het volgende adres gesurft:
> http://192.168.1.59/phpinfo.php
> en ik krijg een 403-Forbidden error cadeau!
>
> Dan heb ik maar de volgende acties uitgevoerd:
> $ sudo nano /var/www/html/index.html
> Met volgende inhoud:
> daarna ben ik naar volgend adres gegaan:
> http://192.168.1.59/
> En ja hoor, dat werkt wel!
>
> Opmerking: het interne ip 192.168.1.59 is het statische interne ip
> adres van mijn RaspberryPi3. Je kan dit ook vervangen door raspberrypi

PHP.