[linux] Wachtwoorden vergeten

paai j.j.paijmans op gmail.com
Zo Nov 6 21:09:28 CET 2016

Even terug naar Jordys probleem: hij kan niet meer inloggen, met ssh of
anderszins. Zoals Frans al zei: de enige truc die overblijft is om het
medium waarop zijn root staat (een ssd begrijp ik) uit zijn raspberry te
halen en te mounten op een ander systeem. Hij is dan al gewoon ingelogd
op dat andere systeem en de gemounte disk is onderworpen aan de
permissions van dat systeem. Niks ssh of andere grappen.

En dan de passwd file veranderen.

Paai

--
Paai v.a. Danzig