[linux] nas hdd crash

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Ma Sep 12 20:04:21 CEST 2016

Op 12 sep. 2016 15:02 schreef "Frans van Berckel" <fberckel op xs4all.nl>:

> Oh, het wordt steeds leuker. Maar dit gaat niet helemaal goed.
>
> Het heeft wel iets van een lvm table aangemaakt op een raid partitie.
> Maar waar halen we die configuratie bestanden vandaan?

Raid+lvm is niet helemaal onverwacht voor een nas disk[1].
Wat gebeurt er (output) als je
lvm vgscan
(Als root) uitvoert?

1 lvm is een manier van volume management waarmee je vrij gemakkelijk
dingen kunt wijzigen. Denk aan vergroten/verkleinen van volumes, disken
toevoegen of juist verwijderen, enz.

Mvg, Guus Snijders