[linux] nas hdd crash

Fred fred.d op xs4all.nl
Vr Sep 16 15:09:13 CEST 2016

Op 16-09-16 om 14:18 schreef Daniel C. von Asmuth:

> Hebt u hierna het lvdisplay -am commando herhaald? Was het volume toen
> wel 'available'?
Nee, wat ik gedaan heb staat exact en ook en deze volgorde in dit bericht.

> Hier snap ik even niets van. 'File Manager' is een grafisch programma
> dat onderdeel uitmaakte van oudere versies van MS Windows, Windows NT en
> Windows CE. Wil dit zeggen dat het hele logical volume versleuteld is?
Of het versleuteld is weet ik niet dat zou dan in de NAS gebeurt moeten
zijn. Maar windows is hier in dit geval niet van toepassing. Ik gebruik
in Linux ook een window manager en daar wordt in mijn geval Dolphin als
bestandsbeheerder gebruikt. Ik open in dezelfde grafische omgeving een
terminal en voer daar als root de opdrachten in die ik uit de berichten
haal. Op enig moment weet dat de systeem notifier in de taakbalk met een
pop-up te melden dat er een storage volume beschikbaar is gekomen. Deze
kan ik openen met de file manager. Als ik voor deze optie kies dan krijg
ik een pop-up waarin ik een wachtwoord moet invullen.

Fred