[linux] nas hdd crash

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Vr Sep 16 17:04:15 CEST 2016

On Fri, 2016-09-16 at 15:59 +0200, Paul Slootman wrote:

> Nee, de naam zal niet relevant zijn als het om het onsleutelen van
> een disk gaat.

Als ik dit zo leest, gaat ook niet om een user & password maar meer om
een encryption key inderdaad ...

http://tinyurl.com/gtfszq7

... en is zoiets dan meer van toepassing op een specifieke folder dan
een heel fylesystem of een lvm volume lees ik. Maar misschien is dit
artikel wel achterhaald. Of ligt het net even anders allemaal.

Een tip: Neem die twee disks morgen even mee naar nllgg meetup in
Utrecht. In je eerst e-mail sprak je over een USB dokstation/adapter.
Klik je deze daar in. Neemt een Linux laptop mee, als je die hebt. Er
zijn er vast meer die dat doen. En vergeet vooral de USB kabel en power
adapter niet mee te nemen! Met twee disks kan je niet zonder.

Dan zet je er desnoods een appeltaart (of iets anderszins) op voor wie
er naar kijken wil. Een beter excuus is er niet :-)

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel