[linux] nas hdd crash

Derry cl3m0t op gmail.com
Ma Sep 19 20:58:45 CEST 2016

Frans van Berckel <fberckel op xs4all.nl> schreef op 19 september 2016 12:28:47 CEST:

><snip>

>Dat had ik reeds gelezen. Dat is nu precies waarom de documentatie en
>de grillige praktijk van alle dag soms mijlen ver uit elkaar lopen.
>
>En toch kreeg Fred het verzoek een key in te voeren.

Ja, had ik gelezen. Alleen gebruikt Synology geen lvm(disk)encryptie. Er is ook geen mogelijkheid in dsm de schijf te versleutelen.

Je kan wel zelf mappen aanmaken en die versleutelen. Wil je een versleutelde map openen dan moet je zo'n map apart mounten en daarbij ecryptfs gebruiken. Je moet ook het wachtwoord (niet de key) dat je hebt gebruikt om de map te versleutelen hebben.

Groet,
Derry