[linux] nxserver werkt niet meer

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Aug 17 19:53:50 CEST 2017

On 17-08-17 18:40, Geert Stappers wrote:
> On Thu, Aug 17, 2017 at 02:40:23PM +0200, paai wrote:

> In hoeverre 'allowed_ips setting' uitkomst gaat bieden,
> durf ik aan te twijfelen. Want is niet meer dan een suggestie
> van de client in kwestie.
>
> Begin met de kijken of de nx demon nog draait.
> Als daar een rit voor naar het datacenter nodig is,
> bedenk dan onderweg dat het niet handig was
> om van uit een grafisches omgeving updates te doen.
> (Ja, ik suggereer dat je de tak hebt afgezaagd
> waar je op zat  8^)
>

> Groeten
> Geert Stappers

dank voor je reactie.

Ik kon er met ssh nog in komen, en met wat gehijg en gekreun kom ik ook
de vlisotrap naar zolder waar die server staat nog wel op.

In ieder geval zat het probleem niet in nomachine, want de hele machine
was hevig in de war. X startte niet meer, en zelfs apache ligt op z'n
kont. Toen zag ik dat er een hoop libraries niet meer gevonden werden.

Maar nu heb ik het toverwoord 'ldconfig' gesproken, en voila! Maar
WAAROM vraagt een mens zich af. Waarom heeft het kreng bij de 'apt-get
upgrade' vergeten waar hij een stel van zijn libraries had verstopt!

Paai

--
Paai v.a. Danzig