[linux] nxserver werkt niet meer

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Aug 17 22:28:43 CEST 2017

On 8/17/17 10:00 PM, Geert Stappers wrote:

> Helemaal niet vergeten. Niet kunnen uitvoeren.
> De crash was er voordat de upgrade klaar was.
>
> Doe je volgende upgrade via SSH.
> Je hebt dan geen hele stapel libraries waar je op staat.
> (bij grafische omgevingen heb je die stapel al,
> nx is er nog laag boven op.)

Ik deed de apt-get upgrade die goed afliep en een paar uur later de
reboot. Na de reboot kwam nx niet meer bven water. Toen ik op de zolder
was geklauterd bleek dat hij in het splash scherm van kubuntu bleef hangen.

Hoop gekloot, zag toen dat er libraries misten. ldconfig trok het weer
recht en dat bleef zo na een nieuwe reboot.

Het werkt dus weer, maar ik zou gelukkiger zijn als ik wist waarom.

--

Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A