[linux] rc.local

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Aug 18 09:39:34 CEST 2017

On 8/18/17 9:26 AM, Guus Snijders wrote:
> [...]
>             rc.local niet uitgevoerd
>             worden.
>
>             De radicale-regel wordt nog wel uitgevoerd, maar mlnet en
>             mount niet meer.
>
>         Vermoedelijk blijft radicale dus in de voorgrond draaien, dus
>         blijft de
>         shell wachten totdat die klaar is om dan pas verder te gaan met de
>         rest. Misschien een & er achter, zoals je ook al voor mlnet hebt?
>

>     de -d betekent hier al 'start as daemon'
>

> Inkoppertje: wat gebeurt er als je dat commando in een (interactieve)
> shell uitvoert? Krijg je dan gelijk een prompt of houdt hij de

duh, dat had ik natuurlijk al lang geprobeerd . Ik krijg dan meteen de
prompt weer. Maar misschien wacht hij in rc.local nog ergens op?

Overigens, de suggestie van Paul om 'mount -a' voor 'radicale' te zetten
helpt niet

echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
/bin/mount -a

/usr/bin/radicale -d

/usr/bin/mlnet -telnet_port 0 -allowed_ips "192.168.178.0/24" &

nu worden  noch mlnet, noch radicale uitgevoerd en de cifs-disk wordt
nog steeds niet gemount.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A