[linux] vraag over zetten van hotkey voor screen-snapshot in suse 42.1

meine trialero op gmx.com
Ma Jan 16 21:29:53 CET 2017

> Dat zou moeilijk zijn wanneer ik in een programma zit dat geen opdracht-
> regel kan lanceren. Ik zit dan in een bridge-programma (app.stepbridge
> via firefox), en wanneer ik een bepaald zitsel/spelpositie wil bewaren,
> dan zou de bekende prtscr heel nuttig zijn.  Voor de opdrachtregel zou
> ik (denk ik) eerst stepbridge te moeten verlaten
> Julien

in die gevallen is één toets printscr inderdaad handiger.

BTW, werkt alt-printscr of super(W)-printscr ook niet?

ik heb even met de eend gezocht, kom inderdaad een boel treffers tegen
dat SuSE 42.1 iets niet met het maken van een simpel screenshot heeft.
heb wel een paar treffers gevonden waar je mogelijk wat aan hebt:

https://forums.opensuse.org/showthread.php/516898

https://forums.opensuse.org/showthread.php/511814-Print-screen-button-not-working?p=2759089#post2759089

https://duckduckgo.com/?q=SuSE+42.1-gnome+%22print+screen%22&ia=web (de
zoekopdracht die ik heb gebruikt)