[linux] off-topic alert: een agenda voor passwords

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Jun 3 15:17:26 CEST 2017

On 03-06-17 14:09, Nico Rikken wrote:
> Bedankt voor de tip Paai,
>
> Zoeken op 'wachtwoord vergeten boekje' geeft al wel wat resultaten,
> waaronder deze blogpost: https://colorique.nl/inlogcodes/ Er zijn
> meerdere uitgevers van dergelijke boekjes.
>
> Laatst in Arnhem Beehive42 bijgestaan om buurtbewoners te helpen met
> security. Daar juist een aantal mensen geadviseerd hun wachtwoorden zo
> op te slaan.
> Overal hetzelfde wachtwoord is niet veilig/hygiƫnisch, maar ze waren
> amper technisch genoeg om een password manager te gebruiken (lokaal of
> [...]

Ik vind het risico van diefstal bij insluiping of inbraak toch groter.
Of zelfs een familielid dat er even doorheen bladert.

Op z'n minst hadden ze het boekje een neutrale omslag kunnen geven...
Einsteins bewijs voor de speciale relativiteitstheorie op de omslag of zo.

--
Paai v.a. Danzig