[linux] systemctl poweroff

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Za Jun 3 17:56:50 CEST 2017

Hallo Frans,

Ik heb hier in Duitsland in het ubuntuusersforum volgende oplossing
gevonden voor jouw probleem, eventueel eens uitproberen, misschien lukt
het dan.

Grub2 mit GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="noapic nolapic" hat dazu geführt,
dass fast jedes Herunterfahren so funktioniert wie es soll: mit Ausschalten.

Groetjes Gerard