[linux] systemctl poweroff

Frederik Vos inktvis75 op gmail.com
Zo Jun 4 11:42:54 CEST 2017

Dag Frans,

Dat zou ik toch eens in de mailinglists van Debian en Ubuntu gooien.
Ik heb ff geen Ubuntu of Debian bij de hand,
maar in zowel Fedoral als Manjaro werkt het zonder problemen.
En gezien sommige postings heeft het in Jessie gewerkt, kijk even naar
https://lists.debian.org/debian-edu/2014/09/msg00036.html of er
verschillen zijn met de methode van freedesktop,
heb het nu net ff te druk om zelf de vergelijking te maken :)
Maak ook even je journal persistent:

mkdir /var/log/journal
chown .systemd-journal /var/log/journal
systemctl force-reload journald

Je weet maar nooit of dat nog wat oplevert (bekijken met journalctl -x
-o verbose).
Als ie niet persistent wordt, dan kan een entry in
/etc/systemd/journal.conf de boosdoener zijn...
Wat je ook nog kan doen is aan deze config file toevoegen:

ForwardToConsole=yes
TTYPath=/dev/tty12

ctrl + f12
via ssh: sudo systemcl isolate poweroff.target

en dan kijken of er in beeld nog wat verschijnt ...

hartelijke groet,
 Frederik

--
greetz,