[linux] systemctl poweroff

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Zo Jun 4 21:55:03 CEST 2017

Hoi Frederik,

On Sun, 2017-06-04 at 18:59 +0000, Frederik Vos wrote:

> Het gaat om een grub module. De modules zelf staan normaliter in
> /boot.
> Bij rpm's heb je rpm -qc om achter de configfiles te komen, apt heeft
> zoiets niet, maar wellicht dat dpkg -l (of was het nu -L) op de
> geinstalleerde grub paketten je een hint kan geven.

Wat we proberen te realiseren, begrijp ik. Maar op voorhand, kan het
zijn dat mijn grub helemaal geen apmĀ module heeft?

https://packages.ubuntu.com/zesty/amd64/grub-efi-amd64-bin/filelist

Verder zetĀ grub-common, in Debian / Ubuntu, de settings, zie ik. Weet
alleen nog niet in welke de module parameters moeten staan.

https://packages.ubuntu.com/zesty/amd64/grub-common/filelist

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel