[linux] Nakomertje over de mailinglist

Wo Mrt 22 15:16:33 CET 2017

Aldus schreef Guus Snijders op Wed, Mar 22, 2017 at 02:56:59PM +0100:
> En ook deze verscheen in de spamfolder...
>

> Op 8 mrt. 2017 09:49 schreef "paai" <j.j.paijmans op gmail.com>:
>
> En dit was de mail van Guus, die bij de resend weg was gevallen:
>

> "Hoi Hans, het viel me nu net op dat jouw laatste 2 berichten als spam
> werden aangemerkt in Gmail. Geen idee waarom, maar even ter info.
>
> Misschien hangt het samen met de mailinglist . Gmail laat alleen threads
> zien, geen losse berichten, dus zag ik geen verschil tussen jouw berichten
> en de reacties daar op."
>
> Paai

Het is mogelijk dat je in je Gmail spambox nog een oud mailtje van mij
kunt aantreffen. Dat heeft ermee te maken dat Google's server een
reverse domain lookup van mijn afzender doet en dan een keurige entry
vindt met met mijn IPV4 adres, maar niet  voor mijn IPv6 adres en
onvoorzien blijkt Google die laatste te gebruiken, terwijl post naar
de NLLGG gewoon goed gaat over IPv4. (mijn Tuxje schijnt IPv6 te praten
zonder dat ik daar iets aan heb ingesteld).

Groeten,

Daniel von Asmuth