[linux] detective spelen?

Di Nov 7 18:09:05 CET 2017

Aldus schreef paai op Tue, Nov 07, 2017 at 09:06:18AM +0100:
> Hoi,
>
> ik zat vanochtend met nmap te spelen en kwam een onbekend IP nummer op mijn
> netwerk tegen. Hij had alleen port 80 open, en daar zat niks achter. De
> fabrikant was Robert Bosch GmbH.
>
> Nu heb ik wel een Nefit thermostaat die via een appje bediend moet worden en
> Nefit blijkt een Bosch dochter te zijn. Maar bij een volle scan kwamen er
> vooral suggesties voor een media device uit rollen.
>
> Is dit volgens jullie in tegenspraak met de thermostaat-functie?

> [...]

Voor de paranoide medemens: u hebt nog 64536 TCP poorten die u nog kunt
scannen. Als u een laptop via een cross-cable verbindt met het apparaat,
dan weet u zeker welk apparaat daar getest is (er mochten eens twee
op hetzelfde IP-adres wonen).

> PORT   STATE SERVICE
> 80/tcp open  http

Dan zou je verwachten dat je met telnet naar die poort kunt
connecten en een eenvoudige
GET / HTTP/1.1
kunt intypen.

> [...]
> OS CPE: cpe:/h:audiocontrol:d3400 cpe:/h:fatek:fbs-cbeh
> cpe:/h:philips:hue_bridge cpe:/a:lwip_project:lwip
> cpe:/h:denver_electronics:ac-5000w cpe:/o:nodemcu:nodemcu
> cpe:/a:lwip_project:lwip:1.4
> Aggressive OS guesses: AudioControl D3400 network amplifier (90%), Fatek
> FBs-CBEH PLC Ethernet communication board (89%), Luminary Micro ARM
> Evaluation Kit (89%), Philips Hue Bridge (lwIP stack) (85%), Denver
> Electronics AC-5000W MK2 camera (85%), NodeMCU firmware (lwIP stack) (85%),
> Philips Hue Bridge (lwIP stack v1.4.0) (85%)

Dit klinkt naar LED-verlichting uit een fabriek ten noorden van Waalre.
Als u het apparaat openschroeft weet u meer.

Suc6,

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together