[linux] Nefit Easy WAS: detective spelen?

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Nov 8 08:43:20 CET 2017

On Tue, Nov 07, 2017 at 06:00:18PM +0100, paai wrote:

> Het is inderdaad de Nefit thermostaat: de 'device name' in de
> connected devices list van de router is een lang nummer, waarin het
> serienummer van de nefit verstopt zit...

Die "connected devices" is dat een lijst van de DHCP-server?
 [ja/nee/weet niet/weet niet zeker]

> Intussen https://github.com/robertklep/nefit-easy-core gevonden,
> waarmee je de Nefit vanuit Linux kunt bedienen.

Uit de README van die URL

  Nefit Easy(TM) core

  Core functionality to implementation communications
  with Nefit/Bosch backend.

  Unless you're implementing a client yourself,
  this library is probably not what you're looking for.

Nog kort naar https://github.com/topics/nefit-easy gekeken.
Volgens mij staat er tussen de regels zo iets als

  * Je hebt een Nefit Easy
  * Je hebt dus ook documentatie over de Nefit Easy
  * In die documentatie kun je lezen hoe de Nefit Easy aan te spreken
  * Er is software geschreven die dat doet
  * Die software heb je gevonden
  * Voor mij werkt het

De volgende stap is het nabouwen van een werkende situatie.

Heb niet de verwachting dat het vooraf "easy" is.
Achteraf vastwel. Neem dan de tijd om het te beschrijven.

Groeten
Geert Stappers

P.S.
Zelf zoek ik OpenTherm  testspullen.
Mocht je die hebben, laat het me dan a.u.b. weten.

 https://nl.wikipedia.org/wiki/OpenTherm
--
Leven en laten leven