[linux] verdwijnen 32-bist distro's -- alternatieven?

meine trialero op gmx.com
Zo Okt 15 14:29:25 CEST 2017

hoi,

steeds meer distro's blijken de 32-bits versies van hun Linux niet
verder meer te ondersteunen, of geven aan daar binnen afzienbare tijd
mee te stoppen. omdat ik thuis nog een paar goede computers
op 32-bits heb draaien ben ik aan het verkennen wat mijn opties zijn.

naast Linux zag ik dat bijvoorbeeld FreeBSD best nog wat oude
architectuur ondersteunt. misschien een optie?

hebben jullie ervaring met distro's die de komende jaren 32-bits nog
zullen ondersteunen en/of daar gedachten over?

ben ook wel benieuwd naar evt ervaringen met FreeBSD of een andere
BSD-versie -- XQQ dat ik daar op deze plek om vraag

TIA,

--

//meine