[linux] Arduino versiebeheer

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Aug 4 12:14:20 CEST 2018

Mogge...

Tot nog toe beheerde ik de versie van mijn Arduino sketches met een
'versie.inc' in de directory 'sketchbook' met als inhoud 'const String
versie="v:16/06/15 10:00:00";'

Een crontab entry schreef daar elke vijf minuten een nieuwe tijd in en
bij compilatie van een sketch pikte die met eenĀ  #include
"/home/paai/sketchbook/versie.inc" dat weer op. Dat was erg handig (vond
ik).

Geen problemen dus, Maar het knagende gevoel blijft dat iemand wellicht
een betere manier heeft bedacht. In de Arduino documentatie heb ik
echter niets van dien aard kunnen vinden. Iemand?

(BTW: de Omninas is weer helemaal in actieve dienst en ik heb maar twee
onderdeeltjes over...)

Paai

--
Dr J.J. Paijmans