[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

paai j.j.paijmans op gmail.com
Zo Jul 8 18:13:57 CEST 2018

Even bezig geweest met andere dingen, maar weer terug naar de Omninas.
Frans, jouw link biedt het perspectief dat ik een debian kernel zou
kunnen booten op een USB stick op de Omninas. En als ik eenmaal toegang
heb tot de SD van de Omninas kan ik de busybox waarschijnlijk wel weer
herstellen.

Ik merk nu dat ik wat kennis mis.

Ik citeer het forum:

---------- citaat ---------

"Okay, I compiled an 3.18 Kernel for my Debian Initrd and did some short
tests:

uImage3.18_2
Initrd_w

What is working:

- Booting with original uBoot
- Ethernet
- Both HDD and Raid"

--------- einde citaat ------

De link naar uImage3.18_2 werkte niet, maar een stukje verder pikte ikĀ
alsnog 'uImage3.18.1_2' op. Ik dd'de dat naar een usbstick, maar als ik
hem in de Omninas stop en de power aanzet... wat dan, kleine man? In
ieder geval meldt nmap geen nieuwe hosts op het netwerk. En wat moet ik
met 'Initrd_w'?

Nu lees ik een paar posts verder dat ik alsnog de KD20 uit elkaar moet
peuteren. Optie (1) lijkt de weg die ik moet volgen. Maar wat is een
UART en hoe access ik die en wat is TFTP in deze context?

------------ citaat ---------------

For dismantle the device you can thank Crosser for his pictures:
Dissemble KD20
With them you can easy open up the device.

For Installation there are 2 ways :-):

1. (what I did): You access vendors U-Boot via UART and configure it and
go from there via TFTP

2. You boot Uboot direct from SATA1:
+ The advantage there is you can leave the nand and the case totaly
untouched. and boot up everything via sata or usb (later maybe sd), and
you don't need an TFTP
- The disadvantage: You need a special Uboot for this, and I've not
compiled the right Uboot yet, so no: netconsole and no access to any
storage so far.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A