[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Ma Jul 9 18:55:41 CEST 2018

Hoi Hans,

On Mon, 2018-07-09 at 18:43 +0200, paai wrote:
> OK, de Nas ligt uit elkaar na wat wrikken en kraken. Ik zie nu een
> rijtje van vier + 1 gaatjes in de printplaat met de aanduiding CON5
> naast het vijfde gaatje. Is dat de TTL? En als ik de massa te pakken
> heb, hoe weet ik dan wat de RX en TX zijn, en wat de 5+ en 3+?

Eenvoudig gezegd, door steeds weer wat weg te strepen. Kijk ook eens op
de achterkant van de print. Staat daar iets, over wat , wat is?

Gaat dus om 5 aansluitingen. Wat 5+ volt en 3+ volt kan je meten. Door
de NAS aan te sluiten. Voor massa, had ik reeds uitgelegd.

Je streep gewoon iedere keer weer een aansluiting weg. We noemen dit
ook wel, reserved engineering ;-)

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/