[linux] Omninas om zeep? u-boot achtige prompt

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Jul 13 09:03:00 CEST 2018

On Thu 12 Jul 2018, Frans van Berckel wrote:

> Even met een focus op FAT. Wat specifiek voor de USB stick bedoelt is.
>
> [    6.220000] FAT: utf8 is not a recommended IO charset for FAT
> filesystems, filesystem will be case sensitive!
> [    6.230000] FAT: unable to read boot sector
> [    6.240000] FAT: utf8 is not a recommended IO charset for FAT
> filesystems, filesystem will be case sensitive!
>
> Maar ook deze regel.
>
> [    6.250000] FAT: unable to read boot sector
>
> Het zegt mij dat nu de boot sector niet gelezen kan worden. Wil je voor
> de gein eens checken, of je dat met een andere USB stick ook hebt?

Je moet wel naar de context kijken.

Deze meldingen kwamen na:

skip!! sda1 is not existed
skip!! sdb1 is not existed
SysList=
sda1_uuid=
error!! sda1 no UUID
sdb1_uuid=
error!! sdb1 no UUID
mount /dev/md0  /mnt/sda1

en nog een aantal andere mount mislukt meldingen van EXT2, EXT3 enz.
Dat is vrij normaal als je iets probeert te mounten wat er niet is.
Blijkbaar wordt standaard geprobeerd om evt. geplaatste harde schijven
te mounten, en er is geen slimme code om dat achterwege te laten als die
er niet zijn (waarom zou je ook de moeite nemen, eind resultaat is
hetzelfde en slimme code achterwege laten is een stuk minder werk).

Paul