[linux] Problem bij debian 9 64bit in het bootprozess

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Za Jul 14 17:03:16 CEST 2018

Hello Friends,

ich heb gisteren bij een nederlandse vriend debian 9 64 bit geinstalleerd.
Na beeindiging van de installatie rebootet de pc in de regel.
Zo ook bij ons.
Tijdens het rebooten zag ik een rode foutmelding "Failed......"
maar helaas door hert zeer snelle bootprozes kon ik niet lezen, wat hem
ontbreekt.
Wie van jullie weet, waar debian het bootprozes protokolleert om na te
kijken wat hem ontbreekt?
Wij zijn overigens hele gewone eenvoudige desktopuser, geen netwerkers
met servern.
Wij zijn hooguit aktief in seniorennetwerken.
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie hulp, in zoverre er hulp
mogelijk is.
Groeten
Gerard Bekhuis.