[linux] Over quooten en domme vragen

meine trialero op gmx.com
Di Jul 17 11:27:47 CEST 2018

On Sun, Jul 15, 2018 at 10:04:43AM +0200, jjge wrote:

> Maar waarom doet "iedereen" het dan tegenwoordig fout? Is het weer de
> schuld van Microsoft? Of van het mobieltje?

het is denk ik geen kwestie van goed of fout, eerder van onbekendheid
met de oorspronkelijke reden van het underquoten: dat je de lijn van de
gedachten en argumenten in de juiste volgorde ziet.

met de democratisering van het internet wordt mail etc voornamelijk
gebruikt om 'even' snel berichtjes uit te wisselen. naar beneden
scrollen en tussen al die '>' door naar de reactie op jouw probleem
zoeken is dan teveel.

er is hoop: de snelle-uitwisselaars-van-berichtjes gebruiken nauwelijks
meer email, laat staan usenet. het probleem verdwijt m.a.w. vanzelf,
i.c. verplaatst zich naar andere protocollen.

voorstel:

linux list: underquote
stamtafel: quote, eender waar

</grin>