[linux] mislukkende installatie door afwezige lib (versie 1.58) terwijl versie 1.65 wèl aanwezig is

Ma Jul 30 13:59:32 CEST 2018

ik probeer het bij de epson eco-tank behorende scanprogramma te
installeren.
Allereerst heb ik de epson-deb geïnstalleerd. Daarn voer ik in de
aangemaakte
directory het install-script uit.
Dit leidt tot de foutmelding:
~/local/imagescan-bundle-ubuntu-16.04-1.3.32.x64.deb$ sudo  ./install.sh
E: Unable to locate package libboost-filesystem1.58.0
E: Couldn't find any package by glob 'libboost-filesystem1.58.0'
E: Couldn't find any package by regex 'libboost-filesystem1.58.0'
E: Unable to locate package libboost-program-options1.58.0
E: Couldn't find any package by glob 'libboost-program-options1.58.0'
E: Couldn't find any package by regex 'libboost-program-options1.58.0'
E: Unable to locate package libboost-system1.58.0
E: Couldn't find any package by glob 'libboost-system1.58.0'
E: Couldn't find any package by regex 'libboost-system1.58.0'

Dit allemaal mooi en aardig, en ook kloppend, want 1.58 staat
niet op mijn systeem, want dat heeft een honderdtal boost-debs
staan, allemaal van niveau 1.65.

Is er een manier om het script genoegen te laten met de hogere versie,
of
zou het script hier sowieso al genoegen mee moeten nemen?

Ik heb het installatiescript doorzocht naar de aanwezigheid van
"Couldn't"
om eventuele aanwezigheid van 1.58 te veranderen in 1.65, maar ik heb
niets kunnen vinden.  Aan Epson heb ik nog niet gevraagd of zij hun
installatiescript willen aanpassen: ben bang dan tegen dove oren te
spreken, en de kans op succes lijkt me hoger op deze lijst: is er een
manier het installatiescript genoegen te laten nemen met een nieuwere
versies van libs die recenter zijn dan de versie ten tijde van het
opstellen van het installatiescript (2015)?
Dank
Julien

--
Julien Michielsen