[linux] XFS schijf

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Vr Mrt 2 13:10:15 CET 2018

Hoi Leon,

On Fri, 2018-03-02 at 12:54 +0100, Leon van Geel wrote:
> Hallo,
> Ik heb een schijf uit een NAS server die geschreven is als xfs.
> Nu wil ik daar oude bestanden af halen
> Nu heb ik half google al afgezocht maar geen oplossing kunnen vinden
> met fdisk -l, zie ik onderstaand:
> /dev/sdd1          1 1953125000 1953125000 931,3G fd Linux
> raidautodetectie
>
> Wie kan mij helpen de schijf te benaderen en de bestanden eraf te
> halen?

Ik word altijd blij van dit soort cases. Weet dat het een RAID disk is.
Maar ondanks dat, krijg je met mount een duidelijke foutmelding?

# mount /dev/sdd1 /mnt

Zo wel, post die even. Zo niet, wat doe ls?

# ls -l /mnt

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/