[linux] backup maken van Windows10 partities, hoe pak je dat aan?

meine trialero op gmx.com
Za Mrt 3 21:57:39 CET 2018

> Iemand van jullie een idee hoe ik dit aan had moeten pakken?

windows computers hebben vaak iets van een systeem backup of het maken
van een image van de installatie -- dat waar je vroeger een meegeleverde
CD voor kreeg. die kan je dan op een USB-stick ofzo
zetten voor als je het later nodig hebt. als later niet komt kan je de
USB-drive voor iets anders gebruiken.

na de backup van de W10 image kan je je laptop gewoon inrichten zoals je
wil. let wel even op hoe het zit met UEFI en dat soort dingen.

mogelijk is de W10 image van je USB ook als virtual machine te
gebruiken, maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd.

in mijn geval heb ik zo'n image backup heel lang laten liggen, maar
nooit gebruikt. je zou maw ook gewoon een helemaal frisse installatie
kunnen maken...

//meine