[linux] Probleem met Virtualbox. Networking

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Do Mrt 8 18:23:45 CET 2018

On Thu, Mar 08, 2018 at 05:51:14PM +0100, Gerard Bekhuis wrote:

> enp4sO is mijn insziens de netwerkverbinding, want die verschijnt
> ook tijdens de installatie van debian.
> Het is geen wifi-interface.

Terwijl men wel de WIFI-interface wil gebruiken.

Configureer in Virtualbox dat de guest VM netwerkkaart verbonden
is met de bridge waar ook de WIFI-interface van de host computer in zit.

Controleer daarna of de guest wel weer naar buiten kan.
In hoeverre een reboot van de guest nodig is, weet ik niet.
Het zou zo maar kunnen dat de Vbox instelling alleen aangepast
kunnen worden als de guest gestopt is.

Als het werkt, dat a.u.b. melden.

Als het niet werkt, kom dan met informatie waar eerder om gevraagd is.
Onder andere de IP-adressen van host en guest.

Wat anders:
Maak het mogelijk dat mensen in de discussie volgorde kunnen lezen.
Plaats daarom je reactie onder de vorige reactie.
Karmabonuspunten voor het wegknippen van achterhaalde tekst.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven